Veel gestelde vragen

 

Op deze pagina beantwoorden we veel gestelde vragen over de volgende onderwerpen:

Online schoenen kopen

Verzendingen

Betalingen

Retourneren

Contact

Klachten

 

Vragen over online schoenen kopen en shoppen bij Bastiaans Exclusieve Schoenmode Maastricht

 

Hoe kan ik zien of de schoen nog in mijn maat voorradig is?

Op elke productpagina ziet u links bij het kopje ‘maat’ een uitklap menu. Wanneer u daarop klikt, kunt u de beschikbare maten zien. Kies daar de maat van uw schoen of accessoire, geef het aantal in en klik op de groene knop ‘In winkelwagen’. Uw artikel staat nu in uw winkelwagen en u kunt de bestelling plaatsen of doorwinkelen.

Hoe vallen de schoenen, booties en laarzen qua lengte en breedte?

Over het algemeen vallen alle schoenen, booties en laarzen vrij normaal. Wanneer dit niet het geval is, is dit meestal bij het merk als geheel het geval. Wij vermelden dit bij de omschrijving van het merk op de merkpagina. Armani Jeans valt bijvoorbeeld een maat kleiner uit dan een normale maat: heb je normaal maat 37, neem je nu 38. We vermelden dit op de merkpagina.

Is de collectie in de winkels anders dan in de online winkel?

Onze collectie schoenen en accessoires in de fashion winkel aan de Maastrichter Smedenstraat 23 in Maastricht staat ook in onze online collectie. Uit de collectie van de luxurious comfort winkel maken we een selectie. In de winkel aan de Maastrichter Brugstraat 4 in Maastricht zult u dus een grotere collectie aantreffen dan we online hebben staan.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

U ontvangt 2 bevestigingen van uw bestelling per e-mail. Eén email bevat uw bestelling, de andere uw factuur en betalingsbevestiging. Het is daarom zeer belangrijk dat u het juiste e-mailadres aan ons opgeeft. We bevestigen daarmee de succesvolle bestelling en de ontvangst van uw order. Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betalingsbewijs. Bewaar hem dus goed op uw computer en/of print hem uit!

Kan een artikel nadat ik mijn bestelling heb geplaatst toch uitverkocht zijn?

We doen er alles aan om dit te voorkomen, maar het kan wel eens gebeuren. We nemen dan altijd contact met u op om te bekijken wat voor u de beste oplossing is.

Is er een maximum verbonden aan een bestelling?

U kunt maximaal 5 artikelen per bestelling tegelijk afrekenen. Indien u meer artikelen wilt kopen, kunt u hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. We zullen proberen deze bestellingen tegelijk te laten bezorgen, we kunnen er echter geen garantie op geven.

Hoeveel garantie heb ik op mijn schoenen bij een bestelling in de webwinkel?

De garantie is hetzelfde als wanneer u in een van onze winkels een paar schoenen of accessoire koopt. Deze bedraagt 6 maanden vanaf de aankoopdatum en is alleen geldig met een uw bon of betalingsbewijs. Voor sneakers geldt een afwijkende garantietermijn van 3 maanden. Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een vervangend paar. Indien er geen vervangend paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op uw rekening.

Is uw website beveiligd?

Onze gehele website inclusief de betaalomgeving zijn SSL beveiligd (Secure Sockets Layer). Dit is herkenbaar aan de ‘httpS’ in de adresbalk van uw internetbrowser en het slotje ernaast. Ook uw betaling is via een beveiligde verbinding met Icepay veilig.

Wanneer begint de uitverkoop?

Voor de uitverkoop houden wij geen vaste data aan. Dit heeft te maken met het verloop van het verkoopseizoen en in welke mate we nog over voorraad beschikken.

Ik heb recent een bestelling geplaatst en nu geven jullie nog meer korting?

Zoals gezegd staat onze uitverkoopperiode niet vast. We kunnen dus op voorhand ook niet weten óf en wanneer we meer korting zullen gaan geven. Bovendien hebt u op het moment van aankoop de mogelijkheid om het door u gewenste artikel te bestellen. Later is het wellicht al niet meer op voorraad.

Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?

Ook op afgeprijsde artikelen zijn de algemene voorwaarden van toepassing. U kunt ze hier bekijken.

Vragen over de verzending van mijn online aankoop

Moet ik verzendkosten betalen?

In onze online winkels is de verzending naar u toe altijd gratis. Ook de retourzending is gratis, mits u dit binnen 14 dagen na ontvangst doet. Alleen tijdens de sale periode en in de outlet zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.

Hoe wordt de bestelling bezorgd?

Uw bestelling wordt bezorgd door UPS. Wij hebben besloten te gaan verzenden met UPS Carbon Neutral.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Eerst voeren wij een zorgvuldige kwaliteitscontrole uit. Wanneer u in Nederland, België en Duitsland (zone 1) vóór 15:30 uur de bestelling heeft geplaatst, kunnen wij de verzending nog meegeven aan de laatste pick up shift van UPS. Normaal gesproken heeft u dan uw bestelling de volgende werkdag in huis.

Wat is UPS Carbon Neutral?

U heeft besloten uw volgende schoenen online te kopen. Dat is bij ons een veilige keuze. Het scheelt ook parkeerkosten en u spaart het milieu weer een beetje. Toch jammer dat het pakketje dan wel weer met vrachtwagens en bestelbussen naar uw woonadres moet worden gebracht. Wij vinden dat wát we kunnen doen voor het milieu, we ook móeten doen. Bastiaans Exclusieve Schoenmode verzendt daarom vanaf nu via UPS Carbon Neutral.

UPS berekent per verzending wat de CO2 uitstoot is en compenseert dit door CO2 handelsrechten te kopen en door de aanplant van grote boomplantages. Hoe zij dat doen, kunt u hier zien. Wij betalen daarom aan UPS per zending een bedrag dat zij investeren in deze CO2 reducerende maatregelen. Zo doen we samen via BastiaansSchoenmode.nl ook nog wat voor het milieu.

Vragen over betalingen bij online schoenen kopen

Welke betalingsmogelijkheden heeft u?

We hebben gekozen voor de meest veilige betaalmethoden die voor bijna iedereen toegankelijk zijn. U kunt daarom bij ons betalen met iDeal, MasterCard, VISA en Bancontact/Mister Cash.

Wat is iDeal?

Via iDEal kunt u via uw eigen online bankiersysteem betalen. U wordt beveiligd doorgeleid naar uw eigen bank. Wanneer u bankiert bij een van de volegnde banken, kunt u bij ons via iDeal betalen: ABN AMRO, Fortis, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Triodos, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot.

Wat is Icepay?

Uw online betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider ICEPAY. ICEPAY maakt het online betalen in onze webshop mogelijk door online betaalmethodes als iDEAL en creditcard betalingen aan te bieden en ICEPAY zorgt voor de afhandeling van uw transactie. Bastiaans Exclusieve Schoenmode is dus verantwoordelijk voor de afhandeling van uw bestelling en ICEPAY voor de verwerking van uw online betaling.

Kijk op de website van ICEPAY voor meer informatie over online betalingen via ICEPAY

Wat is Bancontact/MisterCash?

Onze Belgische klanten kunnen via Mister Cash online aankopen doen met hun bankpas. Belgische klanten die bankieren bij Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact veilig en eenvoudig online betalingen verrichten.

Kan ik ook onder rembours betalen?

Op dit moment kan nog niet onder rembours worden geleverd.

Vragen over retourneren van schoenen

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van mijn pakket?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u deze binnen 14 dagen na leverdatum retour zenden. Wij verzoeken u het bijgevoegde retourformulier ingevuld bij de retourzending te voegen en duidelijk aan te geven wat de reden van retour is. 

Tijdens het reguliere seizoen kunt u vanuit Nederland, België en Dutsland zone 1 binnen 14 dagen uw bestelling kosteloos retourneren . Op het retourformulier vindt u de mogelijkheden om het artikel retour te zenden. De makkelijkste manier is ons te mailen o.v.v. ‘retour verzoek’ met uw bestelnummer, wij sturen u dan per mail een retourticket van UPS. U pakt het artikel goed in, in de originele verpakking en met een deugdelijke omverpakking en belt UPS op 0900 2255877 (NL), 078 250 877 (B) of 01805 882 663 (D). Met UPS stemt u een afhaaltijd af en het pakket wordt keurig bij u thuis kosteloos opgehaald.

Tijdens de sale en in de outlet zijn de kosten van retourneren voor de klant. U kunt UPS bellen of naar het dichtstbijzijnde postkantoor gaan.

Te allen tijde is de klant verantwoordelijk voor de risico’s van het retour zenden en aansprakelijk voor eventuele vermissing of beschadiging van de artikelen.

Hoe weet ik of mijn retourzending is aangekomen?

Bij UPS krijgt u altijd een code waarmee u de zending kunt volgen. Vraag hiernaar wanneer u de klantenservice belt. Bij verzending via het postkantoor raden wij u aan om een verzendbewijs te vragen. U kunt er ook voor kiezen het pakket verzekerd te versturen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na een retour?

Er wordt alleen overgegaan tot retourstorting als wij het artikel in dezelfde staat ontvangen als waarin wij het verstuurd hebben. Wanneer alles goed is gegaan, ontvangt u twee emails: een creditnota en aan annuleringsmail van uw bestelling. Wij hebben het geld dan al via een refund request bij ICepay aan u teruggestort. Wanneer dit op uw rekening staat bijgeschreven, is afhankelijk van uw bank. Meestal is dit binnen enkele dagen. Bij creditcard betalingen kan dit langer duren. Wij zijn daarbij volledig afhankelijk van de snelheid van de creditcard maatschappij.

Wij storten het geld altijd terug op de rekening waarvan wij de betaling hebben ontvangen.

Retouradres: Bastiaans Exclusieve Schoenmode, M. Smedenstraat 23, 6211 GK, Maastricht.

Contact met Bastiaans Exclusieve Schoenmode Maastricht

Hoe kan ik contact leggen met Bastiaans Exclusieve Schoenmode Maastricht?

U kunt ons altijd mailen via webwinkel@bastiaansschoenmode.nl. Ook kunt u het contactformulier invullen via deze link www.bastiaansschoenmode.nl/contacts. Via +31(0)43 321 8451 kunt u direct telefonisch contact met ons opnemen. We staan u graag te woord om u te assisteren bij het online winkelen. Mocht u al een bestelling hebben gedaan, vermeld dan ook het bestelnummer.

Denkt u ook eens aan het pasverzoek.

Vragen over klachten

Ik heb een klacht, hoe kan ik handelen?

We vragen u vriendelijk eerst (telefonisch) contact op te nemen via +31(0)43 321 8451 of per e-mail: webwinkel@bastiaansschoenmode.nl. Wij streven ernaar om klachten die wij via email ontvangen binnen 24 uur te beantwoorden. In alle gevallen kunt u binnen 3 werkdagen een reactie van ons verwachten. Klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn: slijtage van zolen en hakken, afgeven en slijtage van voeringen, beschadigingen aan metallic en lak, kapotte ritsen of andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn.